W związku z wejściem RODO (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych )(Dz.Urz.UE L 119, s.1) oraz na podstawie Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).

Informuję, że:

 

  • Administratorem danych osobowych jest adwokat Natalia Leszko, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka adw.Natalia Leszko, z siedzibą ul. Energetyczna 6/7, 53-330 Wrocław, NIP:8831847482.
  • Dane kontaktowe Administratora:

 

  1. telefon: 695-727-075,
  2. e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

 

 

  • Cele przetwarzania danych osobowych i podstawy prawne przetwarzania.

 

Możemy przetwarzać dane osobowe:

  1. potencjalnych Klientów Kancelarii,
  2. Klientów Kancelarii będących osobami fizycznymi,
  3. Klientów Kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, w takim przypadku przetwarzamy dane osobowe osób uprawnionych do reprezenatcji danego podmiotu, ich pracowników oraz współpracowników,
  4. dostawców usług, jeśli są osobami fizycznymi, lub osób działających w imieniu dostawców usług będących osobami prawnymi, jak również ich pracowników i współpracowników,
  5. osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia usług prawnych na rzecz Klientów Kancelarii,
  6. osób współpracujących z Kancelarią przy świadczeniu usług prawnych.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane, gdy będzie to niezbędne do:

  1. zawarcia i wykonania umowy, w szczególności zawarcia umowy o udzielenie pomocy prawnej (objętej udzielonym pełnomocnictwem/zleceniem),  umowy obsługi prawnej lub umów o świadczenie usług na rzecz Kancelarii oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu jest art.6 ust.1 lit.b) RODO,

W przypadku przetwarzania danych osobowych Klientów Kancelarii w związku z udzielaniem im pomocy prawnej, przetwarzanie tych danych objęte jest również tajemnicą adwokacką, na podstawie art. 6 ustawy z 26.05.1982r. Prawo o adwokaturze (j.t. Dz.U. 2017r., poz. 2368 z późn. zm.).

  1. odpowiedzi na przesłane zapytania lub realizacji innych działań, na które została wyrażona zgoda, np. gdy otrzymaliśmy Państwa wizytówkę z prośbą o przesłanie konkretnych informacji, skontakowaliście się Państwo z Kancelarią we własnym imieniu. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu jest wyrażona zgoda tj. art 6 ust.1 lit.a) RODO,
  2. realizacji kontaktu z podmiotem, w którego imieniu występuje osoba, której dane przetwarzamy. Są to przypadki, w których osoba, której dane przetwarzamy występuje np. w imieniu  Klienta Kancelarii lub dostawcy usług na rzecz Kancelarii. Przetwarzanie danych w tym celu jest niezbędne dla utrzymania kontaktu, zawarcia lub wykonania umowy z reprezentowanym podmiotem. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest nasz prawnie uzasadniony interes, art.6 ust.1 lit.a) RODO,
  3. dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, które jest naszym prawnie uzasadnionym interesem  tj. art.6 ust.1 lit.a) RODO,
  4. wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze danych wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego, np. prawny obowiązek archwizacji akt sprawy. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit.c) RODO.

 

 

  • Kategorie przetwarzanych danych osobowych:

 

  1. identyfikujące, takie jak: imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, data urodzenia,
  2. dane kontaktowe: numer telefonu, adres poczty e-mail, adres zamieszkania,
  3. dane identyfikacji podatkowej,
  4. dane dotyczące wykształcenia, doświadczenia zawodowego, sytuacji majątkowej i finansowej, stanu cywilnego, informacje o zobowiązaniach, transakcjach finansowych, szczegóły osobiste, reklamacje, incydenty oraz wypadki, dane psychologiczne, szczegóły dotyczące innych członków rodziny lub domowników, członkostwo w partiach politycznych lub związkach zawodowych, informacje prawne dotyczące podejrzeń, skazań, wyroków, naruszeń prawa, działań sądowych, kar administracyjnych, dane dotyczące zdrowia fizycznego i psychicznego, dane dotyczące życia seksualneg, dane dotyczące pochodzenia, przekonania religijne i światopoglądowe, dane dotyczące zatrudnienia- jeśli będzie to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług (udzielenia pomocy prawnej, w tym wydania opinii, porady prawnej lub prowadzenia sprawy).

W przypadku przetwarzania danych osobowych szczególnej kategorii, podstawą prawną ich przetwarzania przez Kancelarię jest :

  1. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości, tj. art. 9 ust.2 lit.f)RODO,
  2. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody (art. 9 ust. 2 lit.c) RODO.

 

 

  • Kategorie odbiorców danych:

 

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  1. współpracujący z Kancelarią adwokaci, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne, na których przepisy nakładają obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej – tylko w celu umożliwienia zastępstwa adwokata prowadzącego sprawę Pani/Pana lub pracownikom Kancelarii, którym powierzono pisemnie przetwarzanie danych osobowych i którzy ponoszą odpowiedzialność za naruszenie zasad przetwarzania,
  2. podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności sądy i prokuratury,
  3. podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie (wyłącznie w zakresie danych adresowych).

 

 

  • Okres przechowywania danych:

 

 

Przetwarzamy dane osobowe tylko przez czas konieczny do realizacji celów na jakie zostały zebrane. Po tym czasie zostaną one usunięte, chyba że obowiązek dalszego ich przetwarzania wynika z przepisów obowiązującego prawa.

Jeśli Państwa dane osobowe pozyskaliśmy w związku z zawarciem i wykonaniem umowy, dane te będziemy przechowywać przez cały okres obowiązywania umowy lub okres niezbędny do jej zawarcia, a następnie przez maksymalny okres:

  1. 10 lat licząc od dnia rozwiązania zawartej umowy, w przypadku Klientów Kancelarii,
  2. 2 lata od ostatniego kontaktu lub zakończenia negocjacji, w przypadku potencjalnych Klientów Kancelarii.

Jeśli Państwa dane przetwarzamy na podstawie wyrażonej zgody, będą one przetwarzane do ewentualnego jej cofnięcia lub zrealizowania celu, na jaki została wyrażona.

W przypadku ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami-do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu. Zaś w przypadku przetwarzania w związku z wypełnianiem ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych- do chwili wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów obowiązującego prawa.

 

  • Przekazywanie danych poza EOG.

 

Nie przekazujemy Państwa danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

 

  • Dobrowolność podania danych.

 

Podanie danych jest dobrowolne. Jednak w przypadku, gdy jest ono wymogiem ustawowym lub umownym jest ono niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.

 

 

  • Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

 

Nie dokonujemy profilowania, nie podejmujemy również decyzji Państwa dotyczących w sposób zautomatyzowany.

 

 

  • Przysługujące prawa.

 

 

  1. dostępu do nich oraz otrzymywania ich kopii (wydanie kopii danych może podlegać opłacie),
  2. poprawiania (sprostowania) danych,
  3. prawo do ich usunięcia, jeśli uważa Pani/Pan, że nie mamy podstaw do ich przetwarzania. Prawo to przysługuje m.in. gdy dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, nie są one niezbędne do realizacji celów, dla których były przetwarzane, nie istnieje podstawa prawna do ich przetwarzania(np. wycofano zgodę lub wniesiono sprzeciw). Prawo to może być ograniczone jeśli dalsze przetwarzanie wynika z obowiązków prawnych Administratora danych,
  4. ograniczenia przetwarzania danych np. wyłącznie do ich przechowywania lub innych wskazanych przez Panią/Pana potrzeb, a także w sytuacji kiedy został wniesiony sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych,
  5. sprzeciwu wobec ich przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu z powodu Pani/Pana szczególnej sytuacji.  W tym celu musi Pani/Pan podać nam powód (szczególną sytuację), przez który musimy zaprzestać przetwarzania danych. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach,  jeśli nie wykażemy, że nasze podstawy przetwarzania są nadrzędne wobec Pani/Pana praw, lub jeśli są one nam potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  6. przenoszenia danych, które można zrealizować przez otrzymanie od nas, na Pani/Pana żądanie, danych osobowych w formatach, które będą łatwe do odczytu (np. csv lub innych łatwo dostępnych) lub może Pani / Pan zwrócić się do nas po to abyśmy dane te przekazali do innego administratora danych. Prawo to dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy dane przetwarzane są na podstawie Państwa zgody, zawartej umowy oraz w sposób zautomatyzowany,
  7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego dane kontaktowe oraz sposób realizacji tego prawa z łatwością odnajdzie Pani/ Pan w Internecie, na oficjalnej stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych www.uodo.gov.pl.
  8. cofnięcia zgody- Zgodę taką można cofnąć w każdym czasie przez wysłanie na nasz adres poczty e-mail : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. krótkiej informacji, że cofa Pani/Pan swoją zgodę na przetwarzanie przez nas Pani/Pana danych osobowych.

Wycofanie zgody na dalsze przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Proszę pamiętać, że jeśli przetwarzamy Pani/Pana dane dla innych celów i na innych podstawach prawnych niż wyrażona zgoda, będziemy mogli dalej je przetwarzać dla celów, na które posiadamy inne podstawy prawne. Wskazaliśmy te sytuacje przy celach na jakich przetwarzamy dane osobowe.

 

Skorzystanie z przysługujących Ci praw jest co do zasady bezpłatne.

W celu skorzystania z przysługujących Pani/Panu uprawnień prosimy skontaktować się z nami pod adresem poczty elektronicznej: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Po potwierdzeniu Pani/Pana tożsamości przystąpimy do obsługi żądań, praw oraz pytań.

Odpowiemy na Państwa żądania jak najszybciej, ale nie później niż w terminie 1 miesiąca ( co do zasady). W przypadku żądania szczególnie skomplikowanego lub dotyczącego kilku uprawnień, termin ten może ulec przedłużeniu o kolejne 2 miesiące. W takim przypadku zostaniesz o tym poinformowany.










arrow_upward
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.